11 Kasım 2015 Çarşamba

Hamilelikte 3. Ay – Mide Bulantıları 3 – Zofer Kullanımı

Ankara’nın sıcağı da sıcak oluyor, bilenler bilir… Eylül ayının ortası, annemlerin ev öyle sıcak ki gece gündüz cam pencere açık duruyor. Eşim kendi evimizde ben annemlerde ikiye ayrılmış durumdayız. Hamilelikte “uyku basmasını” bir türlü yaşayamayanlardanım. Zira 11. haftanın ortası, hala o iğrenç kusma halleri devam ediyor. Her duyan eş, dost, akraba “12’de biter” diyor. Ben umudu kesiyorum ve bunalımımda kaybolmaya devam ediyorum. Tam da bu haldeyken ikili tarama testi zamanı geliyor ve doktora gidiyoruz.

Bizimki takla atıyor. Evet, resmen takla atıyor, sağa sola dönüyor, yüzüstü, sırtüstü yatıyor, Tanrım ne kadar güzel! Cinsiyetini merakla soruyorum doktora. “1 ay sonra” diyor. Tarama testinin sonuçları gayet güzel, bu biraz bana moral veriyor. Peki ya bulantılar? Doktorum “Yapacak bir şey kalmadı, kilo vermeye devam ediyorsun, hayatından bıkmış haldesin. Kar zarar ilişkisine göre artık Zofer’i ya da Zofran'ı (4 mg) kullanabilirsin” diyor. Koştur koştur eczaneye gidiyoruz eşimle. İlaç da zor bulunan türlerden. Öğreniyoruz ki aslında kemoterapi gören kanser hastalarının bulantılarını durdurmak için kullanılan ilaç bu Zofer. Eczacı kadın “Zorda kalmadıkça kullanmayın, 12 haftayı geçmemişsiniz” diyor. Yüzümde “Hadi oradan” ifadesiyle çıkıyoruz eczaneden.

Annemlerdeyiz yine. Eşim her akşam iş çıkışı geliyor, benim o bitkin halimle uğraşıyor, canı sıkkın halde evimize dönüyor. Bense bir an önce “normale” dönmek istiyorum. Bir akşamüstü yine halsizliğim tavan yapmış durumdayken “Çık bir hava al, yürüyüş yap” tavsiyesine uyuyorum. Eşimin koluna girip sitenin etrafında bir tur atıyorum ve evde klozetle haşır neşirliğim yine başlıyor. Dayanamayıp “Zofer mofer neyse verin ilacı. Yeter artık” diyorum. İlaç etkisini birkaç saat içinde gösteriyor. En azından artık kusma yok, bulantılarla idare ediyorum. Sabah 7’de ve akşam 7’de almaya devam ediyorum.


12. hafta, Kurban Bayramı… Haftalardır benim halime üzülen, gece 4’lerde kalkıp sabaha kadar benimle oturan, “Nar getir, buz getir, soda getir, geliyor yine kusacağım” naralarıma kayıtsız kalamayan, her klozetin başına geçtiğimde saçımı başımı tutup, yüzüme su çalan annem; bu strese daha fazla dayanamıyor ve hem vertigosu hem migreni tutmuş halde hastanelik oluyor. Bayramın birinci günü; eşim kurban kesimiyle uğraşırken babam ve ben annemi hastaneye yatırıyoruz. Belli ki birkaç gün daha kalacak. Bu can sıkıntısı insana “Zofer’i bırakamam” dedirtiyor. Ve Zofer ile bir süre daha sürecek arkadaşlığımın temelini o günlerde sağlamlaştırıyorum. 

69 yorum:

  1. Merhaba. Hamilelik döneminiz bitti mi doğum yaptiniz mi? Ben de zofer 4 mg kullaniyorum cok siddetli kusma ve bulantilardan. Cok kilo kaybettigim için 4 farkli doktor da bu ilaci yazmıştı. Acaba bebeğe zarari olur mu diye insan düşünmeden edemiyor, doktorlar ne soylerse soylesin. Internette bakinirken sizin bu yazinizi gördüm. Cevap verebilirseniz minnettarim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba... daha önce de cevap yazmıştım ancak sorun olmuş, yanıt girmemiş... bebeğim 2 aylık oldu... hamileliğim sırasında 12, 13 ve 14. haftalarda zofer 4 mg kullandım. uzun süre hastanede yattım serukm tedavisi ile 5. aydan sonra normale döndüm. kullandıysanız bile aklınızda kalmasın hiçbir sorun yok. doktorlar kar-zarar ilişkisine göre öneriyor. aksi halde risk almazlar. umarım düzelmişsinizdir ve sağlıkla bebeğinize kavuşursunuz...

      Sil
    2. Merhaba ben 6 haftalık hamileymiş zofrene yeni başladım aç karnından yok karnından alıyorsunuz ve sizin dediginiz gibi gece bile klozetin başındayım hemen etkisini gösteriyor mu yoksa bu zaman mi alıyor lütfen yardımcı olur musunuz bu benim 3. Gerekiyor önden iki oglum var ben onlardada bulantı sorunun oldu ilk oğlundan 3.5 ay 2oglumda 4.5 ay çıkardım.ilk oglum 12 yaşında ve şimdi çok zor geliyor 🙏

      Sil
    3. Zofranı nerden aldınız şimdi bulamıyrm bn

      Sil
    4. Artık yok maalesef. Onzyd yazdı doktorum o da iyi geliyor

      Sil
  2. Ben her iki kizimdada zofran zydis 8 mg kullandim,yazinizi okuyunca yasadiklarim geldi gozumun onune,56 kilo ile hamile kalip 42 kiloya kadar dustum klozete kadar yetisemedigim icin elimden ayiramadigim posetim vardi,ha hecti ha gececek sık disini derken doguma bile kusmuk posetimle gittim,gezip dolasan hamileligin tadini cikartan hamislere ozenmek ve birde kendi haline bakip ic cekmek ne zor bi durum,insan kendi tukurugunden bile igrenirmi,Allahim bu gecede sabah olurmu diye halsiz bitkin istifra etmekten yorgun bi sekilde bitap dusmus psikolojim bozulmustu artik,bide bu ilk hamilelik 2.cide oyle olmaz diyen kadinlarla ugrastim,yedigim 2 lokma ictigim bir gidim su midemde azicik dursun diye Allahim nolur diye yalvarirdim,45 kiloyla dogum yaptim ve dedimki dunyanin en guzel duygusu yemek yemek ve karninin doymasiymis,1.ci kizimdan sonra tovbe ettim dedim ki bir daha asla cocuk yapmicam,buyuk konustum tabi hem kendim hem esimin korunmasina ragmen rabbim mucize bir hamilelik gerceklesti,oda ayni sekilde gecti yine silbastan tekrar yaptik,doktorumun soyledigine gore vucut bebegi dusman bir organizma gibi gorup beslemeyi reddetmesi,haftanin 3 gunu evdeysem asiri sivi kaybindan 4 gun hastanede kalirdim,rabbim boyle hamilelik yasayan butun hamislerin yar ve yardimcisi olsun,buyuk kizim 5bucuk kucuk kizimda 2bucuk yasinda,Allah herkesin evladini bagislasin insallah,biraz uzun oldu hakkinizi helal edin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun diyelim... Bebeğiniz sağlıklı ise ve de siz de eski halinize döndüyseniz ne güzel... Yemek içmek büyük nimet, ben de daha iyi anlamıştım... Hak helali ne demek, tabi ki... Sağlıcakla...

      Sil
    2. bende 29 haftalık hamileyim hala bulantılarım kusmalarım devam ediyor 5.haftamndan beri zofran içiyorum ve hastanelerde bi o kadar yattım serumlarla bu raddeye kadar geldim zofran içiyorum ve hergün ağlayasım geliyor ya bebeğime zarar veriyorsa diye cok streslyim :(

      Sil
    3. Ezgi hanım Tuğba hanım
      Zofran 8 mg hamileliğinizin son gününe kadar kullandınız mı.
      Bende 35. Haftamdayım ve hala kullanıyorum maalesef. Birilerinin, ' Evet ben son güne kadar kullandım ve bebeğimde bir etkisini görmedim' demesine ihtiyacım var.

      Sil
    4. Çok zaman geçti aradan bende aynı durumdayım bebeğinizle ilgili bir sorun oldum mu

      Sil
    5. Ben 21 haftalık hamileyim zofran 4mg verdi günde 3 tanede içiyorum ama hiç bir fark olmuyo iki gün de bi hastaneye gidip serum takılıyorum kilo kaybı Bende de oluyo ilaçtan memnun değilim bildiğiniz başka kesecek bi ilaç yok mu lütfen yardımcı olun

      Sil
    6. onzyd deneyebılırsınız doktorunuza danısıp bana daha ıyı geldı

      Sil
    7. Oğlumda doktor tavsiyesiyle kullandım maşallah sapasağlam doğdu şuan 4yasinda şimdi 9haftalik hamileyim ve yine kullanmaya başladım doktoruma henüz demedim ama dayanamayinva mecbur kaldım umarım buda abisi gbi sapasağlam doğar

      Sil
    8. Kaç tane iciyosun günde faydası oluyomu bende 7 haftalık hamileyim ver bulantidan mahv oldum oluyorum

      Sil
  3. Allah yardımcımız olsun..en kötüsü de ne bilio musunuz anne yok baba yok kardeş yok gurbettesin.esin calisio her zaman yaninda olamiyo ve üstüne bide 3 yaşında küçük bi çocuğun var.senin ac kalman yetmiomus gibi o çocuğu doyurmak için mutfağa giremiyorsun.ha bide ne bilim biz boyle bisey görmedik hamileliğimizde diyerek seni komige alan bi kaynana.off off o benim iste

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle kaynanaları alacaksın kustuğun bütün kusmukları onun ağZına tıkacaksın kardeşim👍🏻👍🏻

      Sil
    2. Ayni durrumdayizz 😢😭

      Sil
    3. Anne yok kardes yok kimsem yok gec yemek yemeyi yapmyrmda rabbim yardmcmz olsn

      Sil
    4. Ayni gunlarni ben yaşıyorum. Allahım sabir ver

      Sil
    5. Eskiden lafindan bıkıyor insan ben de hamileliğim çok zor geçiyor sabaha kadar uyku yok kusuyorum bir gün ev bir gün hastahane bsy yiyemiyorum zofer 4mlgr bnde kullanıyorum bugün başladım etkisini gördüm derken bulantı yok ama kusasim geliyor inşallah da kusmam Allah yardımcımız olsun çok zor bir süreç seni anlamayan lar da var sa daha bi zor .

      Sil
    6. Ah ah burayı okudukça yalnız olmadigimi bilmek iyi gelse de Allah herkese kolay hamilelik nasip etsin. Şuan 8 haftalık hamileyim ve 4 kilo verdim en fazla iki gün evde dayanabilir 3. Gün damardan 2,50lt. Serum alıyorum. Dün gece saat 2 de çıktım hastaneden bu gün migdem dönüyor yediğim bir şey yok salyalarim pecetelere silmekten ağzım yara oldu. Kusmuk posetlerimle birlikte yaşıyorum yemeden kusmak acı acı kusmak bogazinin yırtılması kalbinin beyninda attığı hissi...piskoloji bozulup saçma sapan düşünceler, kabuslar,uykusuzluk.... Allah im sen yardımcımız ol yüzümüze bak ve işlerimizi saglikla kucağımıza alalım.

      Sil
    7. Bende 8 haftalık hamileyim bendede aşırı bulantı en ufak acıkmada safra çıkarıyorum. Onzyd verdi doktor. Yine bulantım ve midede sıkıntım var ama kusmuyorum onu alınca etkisi geçene kadar

      Sil
    8. Buraya 2016 da hamileyken yazmistim herkes gbi gecmeyen bi bulantim vardi dogum yaptığım gune kadar zofran zydis ictim kizim suan 4 yasinda korkmayın hic bi zarari yok kizlar bende cok korkardim hergittigimde doktora bu ilacin zarari olucakmi diye sorardim ikinci cocugu asla yapmicagima yemin ettim gercekten travma yalniz hissetmemeniz icin bi nebze rahatlatabilirim diye dusundum

      Sil
  4. Bende kullanıyorum zofer su anda hic bana mısın demiyo..bi faydasını göremedim

    YanıtlaSil
  5. Bende 9 haftalık hamileyim bulantı mahf etti kusma az ama hep kusacakmışım gibi lavaboya kaçmak uyuyamamak bide felaket kabızlık benim piskolojimi mahf etti bende iki haftadır zofer kullanıyorum biraz iyi geliyor doktor yazdı ama içimde rahat değil ya bi zararı varsa diye 14 yildan sonra ilk hamileliğim

    YanıtlaSil
  6. Ezgi hanım Tuğba hanım
    Zofran 8 mg hamileliğinizin son gününe kadar kullandınız mı.
    Bende 35. Haftamdayım ve hala kullanıyorum maalesef. Birilerinin, ' Evet ben son güne kadar kullandım ve bebeğimde bir etkisini görmedim' demesine ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum üzerinden zaman geçmiş fakat internette okumadıgım yer kalmadi.12.haftada basladim zofrana 1 kutu bitirdim ancak bu sekilde yiyebiliyorum yoksa kabus geri geliyor.insallah bebeklerinizi saglikla aldiniz kucaklariniza ben kendim icin endise ediyorum ne kadsr sure kullandiginizi ve sorun olup olmadigini yazarsiniz cok dua edicem en azindan biraz rahatlarim.

      Sil
    2. Merhaba
      Ben en çok zofran kullananlardan biriyim. 7. Haftada günde 8 mg dilüstü kullanmaya başladım. Buna rağmen İlk 4.5 ay aşırı mide bulantısı ve kusma vardı daha sonra azaldı ama zofransız hala midem bulanıyor ve midem boşta olsa kasılıyordu.1 gün bile almasam 3 gün de kendimi zor toparlıyordum. 6. Aydan sonra ilacı 2 ye bölerek almaya başladım ve sonrasında 4 e bölmeye başladım. Ama hiç bırakamadım maalesef. Doğum günümüze kadar kullandım. Bebeğimşimdi üç aylık ve Çok şükür şu ana kadar bebeğimde bir etkisini görmedim. Kimseye ilaç kullanmasını önermem ama yaşayan bilir, çaresiz kalıp kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Bu yazıyı da bu nedenle yazıyorum. Hamileliğimde çok yer araştırdım, çok yazı okudum son güne kadar kullanan kişilerin yorumlarına çok rastlayamadım ve içim içimi yiye yiye son güne kadar kullandım. Kullanmak zorunda kaldım. Ben bizde negatif etkisini göremedim.

      Sil
    3. Size çoook teşekkür ederim.bende 8 mg dan 4 mg a düşurdüm.arada kendimi deneyeceğim içmediğimde ne olacak bakalım.doktorum rahat olabilirsin içebilirsin demişti ama biliyorsunuz sizde yinede huzursuzluk oluyor:) cevap verdiğiniz icin tekrar teşekkürler allah herkesin evladını bağışlasın.

      Sil
  7. Aç mı tok mu nasıl kullanmalıyız hiç bir bilgi vermediler

    YanıtlaSil
  8. önemi yok çünkü zaten ben yemek yiyemiyordum... bir yudum su bile içemiyordum... sadece bulantıyı geçirsin yeter... o zaman belki iki lokma bir şeyler yiyebilir hale gelebiliyorsunuz.. umarım işe yarar sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Okuduğum yorumlarda zofer kullanıp herhangi yan etki yapan biri de cikmadi demekki herhangi bir yan etkisi yok. Bende 12 haftalık hamileyim ve bulantidan yemek yiyemiyordum tanisyon 8/5 e kadar düşüyordu zoferden sonra normal bi sekilde yemek yedim gezdim tozdum zofer kullanmadigim gun yine diplerdeydim. Fakat yan etkisi var mi yok mu bebege bilemiuorum kafamda bebegr yam etki yapar mi diye de dusunmeden edemiyrm. Kullanan ve yan etkisi goren varsa yazssin lutfen ..hekese rabbim şifa versin ve bana da versin inşallah çektiğimiz cefa guzel bir sonuçla sonuclanir

    YanıtlaSil
  10. hanımlar hepinizede geçmiş olsun bende 3. bebeğime hamileymiş ve herşey yor bulantı fena hepinizi çok çok iyi anlıyorum. doktorum da zofer verdi lakin eczacım onzyd verdi onun yerine benimde biri 5 biri iki yaşında bakmam beslemem gereken iki oğlum var şükürler olsun ama mutfağa giremiyorum zofer yerine onzyd banda bir sakınca varmı yok mu tereddütdeyim inanın.hepimizde aynı dertten muzdaribiz lakin hepimizin de amacı bebeğimize zarar gelmesin istemek. almalıyım sizce 😔

    YanıtlaSil
  11. Merhaba bana da öyle oldu zofren yazdı doktor ancak eczacı onzyd vermis babama içmedim doktoruma gittim korkamani gerektiren hiç bişey yok ikisi de aynı zofrani bulmadığın yerde bunu al iç dedi

    YanıtlaSil
  12. Merhaba neredeyse 30 haftaya kadar zofer kullanan biri olarak yaziyorum bebegim dogdu 2 yasinda simdi masallah hicbirseyi yok rahatca icebilirsiniz

    YanıtlaSil
  13. Hic geçmeyecek bulantılar ne ypicam bilmiyorum 1 haftada 6 kilo verir mi insan merak ettiğim o bebek neyle besleniyo bir lokma bir yudum geçmezken oraya

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar ben ilk hamileligimde doğuma gittiğim güne kadar kullandım. Onlarca kilo kaybetmiştim, berbat bir hamilelikti. Kızım zamanında doğmasına rağmen sadece 2.100 gramdı hastaneden çıkarken. Ama çok sağlıklıydı, şimdi altı yaşında. Maşallahı var diyelim :)

    Ikincisi böyle olmaz diyenlere selamlarımı iletiyorum. Çünkü şuan ikinciye hamileyim 14. Haftadayım ve işi gücü bıraktım hayatım felç oldu. Herşey durdu. Yatakta yaşıyorum iki aydır. Gün-de iki kez zofer kullanıyorum. Inşallah bunda da bir sorun olmaz

    YanıtlaSil
  15. Bir de merak ettigim, sizlerin bulantilari ne zaman gecti? Ilk hamileligimde son gune kadar devam etmisti bunda da mi böyle olacak diye çok korkuyorum .

    Bunu gerçekten yaşamayan bilemez. Midesi bulanan hamileler var ama onlar bir şekilde hayatlarına devam edebiliyorlar. bizler gibi yirmi dört saat bulantı çeken, beslenemeyen ve ciddi kilo kaybeden kadınlar mecbur her çareye sariliyo . Zofer zofran gibi ilaçları kullanıyor olmak endişe verici, ama bizimki de can. Dayanılır bir durumda değiliz. Allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
  16. Valla benim ilk hamileligim cok kötü gecti 9 ay boyunca ne yedim ne içtim surekli kustum 47 kilola hamile kaldim 41 e düştüm 56 kiloya kadar anca aldim
    Simdi ikimciye hamileyim 4 aylik olduk 2 aylıktan beri basladik zofer kullanıyorum
    Allah razi olsun ilaci cikarandan yemegimide yiyorum arada kusma oluyor tabi ama icmeyince ara verince oluyor ben tavsiye ediyorum ...

    YanıtlaSil
  17. Arkadaslar bende 2.ye gebeyim kizimda da böyleydim ama bu cok daha beter.suya bakip agliyorum ya.düsnunun siz.agzimin kenarlari hep yara oldu.suan 7 bucuk haftalik hamileyim.serum bile fayda etmiyor.sıfır yemek.kusmaktan girtlagim yara oldu.nasil gececek bilmiylrum.kapsiz gezemiyorum.uyku yok.yemek yok.basim donuyor artik sersem gibiyim😢😢😢ne olur dua edin...gecer degil mi?

    YanıtlaSil
  18. Geçiyor geçiyor da geçeceğini bilmek fayda etmiyorki. Hastaneye hep acil giderdim baygın şekilde eşimin koluna girmiş zar zor yürüyerek, psikoloji sıfır. Oraya tek başlarına gülerek mutlu mutlu gelen Hamile bayanları görünce çok özenirdim. Hala da mutlu hamile görünce gıpta ile bakıyorum.
    Son güne kadar hep midem ağzımda gezdim. En kötüsü 8-16 hafta arası idi. Son güne kadar zofran kullandım, ben Zofer dense zofran dil üstünü kullanıyordum. 20. Haftalardan sonra yarıya bölüp daha sonralarda da dörde bölüp almaya başladım. Hatta bağımlısı olduğumu düşünüyordum. Saatini biraz geçirsem kalbim zofran zofran diye atıyordu .
    O kadar kötüydüm ki Doğumdan sonra da bulantılarımın devam edeceğini ve hayatım boyunca bulantılı yaşacağımı düşünüyordum. Ama doğumun hemen arkasından verilen loğusa şerbetini içmek istemem ile bulantılarımın son bulduğunu anladım.

    YanıtlaSil
  19. Bende 2 aylik hamileligumde öldüm öldüm dirildim Sırtım duzeltemiyordum kusmaktan. Yemegi zaten unutmustum. Sadece su icebilmek icin Allaha me kadar yalvardgimi hatrliyrum. Asiri kilo kaybetmistm kusmaktan. Bir sey yiyip icememekten. Taaki dr.ma durumumu anlatip bana ONZYD 4MG ilaci yazana kadar. Esim ilacimi yedrmeye calisinca git basimdan su bile icemezken sen kalkmis hap yedrmeye calisiyrsun dedm. Esimde zoraki bir sekilde agzimi açıp hapi agzima koydu. Koymasiyla beraber kusmam durdu desem belki kimse inanmayack o kadar erken diye. Saniyesinde etkisini gördüm. Esime hemen dedim kusmam durdu. Esimde once saka yaptgimi sandı sonra cok ciddiyim bak kalkabiliyrum. Sirtimi duz tutabilirim. Hadi bana su getr yemek getr. Çocuklar gibi ucacaktm sevinçten neredeyse. Ilacim bitmesin diye hepsini kullanmadim. Sanki ayni ilactan artk turkiyede bulamayacaz gibiydik. O denli kotuydum ve aninda etkisinj gorup iyilesmstm. Ama maalesefki bebegimi iki aylikken düşürdüm. Asiri kilo kaybindan. Sonra o gün bugundur bi daha hamile kalirsam dr.m yazmasada ONZYD 4 yanimizda temin edecegimize soz verdik. Daha erken o ilacla tanisssaydim o kadar kilo kaybetmezdim ve cocugumzda kucagimizda olurdu. Ozetle diyecegim su ki doktorunuz yazdiysa muhakkakki kullanin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ilacı ilk defa duyiyorum.zofer verdi bize.ama bi faydasini görmedim

      Sil
  20. Bu arada adim Viyan. Siz hamile bayanlardan bir istegim olacakti. Çocuğum olmasi icin dua bekliyrum sizden Lütfen dua edin bana. Hamile bayanlarin duası makbul olur derler. Ben cozumumu ONZYD 4 bulmusum. Bu kez hamile kalsam erken tedbir alip kullanacam. Dilerimki rabbimden hepiniz saglikli bir sekilde ve bir sancida kurtulup bebeginizi kucaginiza alirsniz. Saygyla sevgiyle hepinizi opuyrm. Ve cevap bekliyrm

    YanıtlaSil
  21. Bu arada adim VIYAN. Bana dua edin lutfen bebegim olsun diye. Ben cozumumu ONZYD 4 buldum. Bi dahakine kusmslarim baslamadan ilaci kullanacm. Allah hepinizi bir sancida kurtarsin ve bebeginizi saglikli bir şekilde kucaginiza almayı nasip eder inşallah. Annelik duygusunu doyasiya yasayin
    Insallah bende yasarim o duyguyu.

    YanıtlaSil
  22. Zoferi aç karnına mi içiliyor acil.cevb istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zofer aç karnina alinir ve icikdikten itibaren 15 dk kimildamadan durdugunuzda etkisini gösterir.doktorum bu sekilde önerdi ve faydasini görüyorum

      Sil
  23. Rabbim isteyen herkese tattırsın annelik duygusunu.
    Evet mide bulantısı çok zor. Ilk hamileligimde 9 ay çektim. Doktor ne ilaç verdiyse işe yaramamıştı serum alıyordum sürekli. En son çare zofer yazıyorum dedi buda ise yaramazsa yapcak bisey yok dedi. Eczaneden aldık. Zofran verdi eczane aynı işlevi görüyormuş. Allahım bu bir mucize. Nasıl iyi gelmişti. Tabi dogumuma kadar kullandım. Şimdi 2. Ye hamileyim 9.haftadayım 2 haftadır neler çekiyorum bilemezsiniz. Bu sefer doktor vermesede kendimiz aldık. Rabbim hepimize sağlık sıhhat versin. Bende diğer hamilelere çok ozensemde yapcak bise yok. Sağ-salim alalım da kucagimiza gerisi boş.

    YanıtlaSil
  24. Benim eşim de hamile 12. Haftayı 2 gün geçti. Tüm yorumları usenmeden okudum. Birebir aynı durum bizim yasadigimizla. Yemedigi serum. İcmedigi bulantı hapı kalmadı. Zofer aldım 4mg ilk gün içti oh çok şükür kurtuldum dedi ama sonraki içtiği günler o kadar fayda etmedi. Birde saatlerine dikkat etmeden içti belki ondandır. Şu an saat sabahın 5inden beri uyumuyorum artık çaresizlik ten internette arayışa girdim. Eşim dünden beri birşey yiyemiyor. Şu an uyuyabildigine sukrediyorum. Sabah olunca eczaneye zofran sipariş edecem. Son olarak o kaldı denemedigimiz.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba ben onalti haftaligim malesef bende çok kusuyorum bi insan ondakika da bir kusarmi bende öyleyim ama dayanamadim bende hastaneye yattım serum ilaç derken iyiydim eve geldim gene aynıyım bende zofer kullanıyorum ben bide ikiz gebeyim yetmişikiden atmış ikiye düştüm ve hala devam ediyor kilo kilo vermem galiba gene yaticam hastaneye çok kötüyüm biran önce kurtulmak istiyorum kusmaktan

    YanıtlaSil
  26. Benim hanimda hic kusmuyor iki aylik hamile olmasina ragmen sirf bi kac kg vermek icin kusmak istiyor delimi ne :)

    YanıtlaSil
  27. 10 haftalık hamileyim ve çok bulantım var zofer kullanıyordum çokk zararı var dediler ne yapıcağımı şaşırdım bebeğin kalbinde delik oluşur dediler ilacı bıraktım fakat dayanmyorumm ne yapıcağımı bendee bilmiyorum

    YanıtlaSil
  28. 2 aylık hamileyim kusmaya dayanamadı şundan doktorun zofer verdi acaba bebegime bişey olur mu

    YanıtlaSil
  29. Selam hanımlar bende aynı dertten fenayım. 11 haftalık hamileyim. İki kez hastanede yattım üç hafta arayla. Hiç yemek yiyemiyorum. Günde bir kez zofer içiyorum. Sabah aç karnına o zaman kahvaltı yapıyorum. Ama saat üçten sonra kusmalar başlıyor. Doktorum bu ilacı yazdı Bir sakıncası yok dedi. Ama insan korkuyor yine. Allah evlatlarımızı korusun. İlacı içmeden de olmuyor bende işin içinden çıkamadım.

    YanıtlaSil
  30. Ben doguma kadar kullandım zofer rahat ettim hiç bir zararını görmedim kıızm şimdi 3 yaşında

    YanıtlaSil
  31. Merhaba bayanlar ben de zofran kullandım birde son bitime gelene kadar içmemeye çalışıyordum. 5 kilo kaybı sürekli serum taktılar. Oğlum şuan 3 buçuk yaşında 1 gün ansızın düzgün yürüyemedi Istanbul da Porfesöre gittim hemen çapa bulamadı hiç bir testte tomografi de. Porfesör bana genetik testi önerdi kısmetine 4.500 TL ye yapan yer buldum ve 1 ay önce rapor eline geçti 2 ayı buluyor raporun çıkması ve kan ike genetiğine bakıyorlar. Nitekim baktırdım ve maalesef çocukta 8 tane genetik rahatsızlık çıktı. 2 si 2 kere olduğu 2 gün düzgün yürüyememe sebebi diğerleri ise belirtilerin olmadığı genetik bozukluk. Şimdi komite toplanıp karar vericek yanlız prf ün şüphesi hamilelik de aldığım ilaç olduğunu düşünüyor ben sadece zofran içtim sigarayı bırakmıştım hamile oldugu mu öğrendiğimde. Keşke içmeseydim o ilacı diyorum ama o zaman kusmaktan beyin kanaması geçiren yakınım var hamile 2 side öldü. Belki bizede birsey olur diye içtim Dr lar baba içmezsen tehlikedesiniz dedi. Başka çareler bulun. Şuan sıkıntımın tarifi yok. Bir kaus yaşıyorum. Rabbim herkese yardım etsin

    YanıtlaSil
  32. 3 gündür zofer 8mg içiyorum. Geceleri yatmadan önce almamı söyledi doktor. Sabah uyandığımda acıyla uyanmıyorum artık ama gün içinde tansiyonum hep düşük, midem bulantılı, huzursuzum. Kusmasam da su içmeye korkuyorum kusucakmışım gibi bir his var sürekli. Ne zamana geçer. İlaç etkisini 4-5 günde gösterir gibi bir kaide varsa beklemeye razıyım. Bu da mı işe yaramıyor yoksa? Çok çaresizim. Yazıları okuyunca yalnız olmadığını görüyosun. Çok zormuş. Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
  33. Bende Zofer çok işe yaramamıştı çünkü onu suyla içiyorsun ve su içerken daha midem bulanıyordu. O yüzden zofran dil üstü eriyen tablet almıştım. Anında etkisini gösteriyor.Ama ikinci Hamileliğimde zofranım üretilmediğini öğrendim ve içeriği aynı olan onzyd dil üstü kullandım. Tabi etki derken bende hiç bir zaman 0 mide bulantısını maalesef yakalayamadım. Sadece bir nebze yaşanabilir hale getiriyor. Ben 1. De sonuna kadar zofran 2.de 26. Haftaya kadar onzyd kullandım. Bir de prilam var bu kamile ler için üretilmiş. Onu da deneyebilir siniz daha güvenli

    YanıtlaSil
  34. Mrb bende 8 haftalık hamileyim 3 haftadır zofer 8mg antiemetik kullanıyorum sabah aç karnına bi tane alıyorum ertesi güne kadar rahatım yoksa yemek yok su yok uyku yok Allah yardımcımız olsun bu arada doktoruma reçetesine hamileler icin uygun degil dir yazıyor diye sordugumda olurmu oyle sey dedi 🤷‍♀️

    YanıtlaSil
  35. Bütün yazılanları okudum. Bende aynı dertten muzdaripim. 15 haftalık hamileyim 7. haftamdan beri şiddetli kusma bulantı yaşıyorum. Su bile içemedim bi ara ve su içememekten günde sadece bir kez idrara çıkıyordum o da nasıl kötü kokuyordu anlatamam tuvalette bi de ona midem bulanıyordu sabah sabah safra kusuyordum. Su içememekten sıcak basması yaşıyordum ve terim bile o kadar kötü kokuyordu ki hergün banyo yapıyordum günde üç kere kıyafetimi değiştiriyordum. Terlememek için temiz hava almak için kışın ortasında kar yağarken sürekli cam açık ve önünde kısa kolla oturuyordum. Çok şükür grip olmadım ama susuz kalmaktan idrar yolu enfeksiyonu oldum böbreğinde taş bile olabilir dedi doktor. Ürolojiye gideceğim yakın zamanda. Bu enfeksiyon da mide bulantısına sebep olurmuş.Bu arada ben ilk dramamine kullandım etki etmedi sonra prilam kullandım o da etki etmedi sonra zofer 4mg ye başladım o da etki etmedi hastanede yattım serumla beslendim orda rahatlamıştım hastanenin tatsız tuzsuz yemeğini bile yemiştim su içebiliyordum. Asla çıkmak istemedim oradan ama sigortam yoktu ve acil bölümünden girmiştim başka hastalar da var diye mecbur çıkardılar.Bende orda serumuma yapılan iğneden aldım zofer 8mg gittim sağlık ocağına hergün ondan vuruldum. Afedersiniz popom delik deşik olmuştu morarmıştı artık bıraktım ilacı derken hop yine kusmalar başladı yine kilo vermeye başladım. Ama iğne olmak da istemiyordum. Hap olanını aldım onu kullanıyorum şimdi. Bi ara bitti almayayım artık dedim çok kötü oldum günde 7-8 kere kustum. Kan geliyordu artık midemden. Tekrar başladım mecburen. 😓 Çok sıkıldım bu durumdan. Sürekli ağlıyorum psikolojim çok bozuldu. Hiç bitmeyecek bir kabus gibi ve hergün aynı kabusu görüyorum her gün aynı geçiyor. Başka hamilelere o kadar imreniyorum ki sabah yürüyüşü yapan yemeğini yapabilen çayını kahvesini içebilen yogasını yapabilen sosyal hayatına devam eden hamileler var. Bense yatalak gibiyim bir tek duşa ve tuvalete kalkarken çıkıyorum yatağımdan. Eşime hasret kaldım kokusu midemi bulandırıyor diye aylardır ayrı yatıyoruz sarılamıyoruz bile.Zofer 8mg de işe yaramamaya başlarsa ne yaparım bilmiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi benden iyi kimse anlamaz. Ayni benim iki hamileliğimi anlatmışsınız. İşin kötüsü, geçecek bile diyemiyorum, herkeste farklı oluyor. Benim ilk hamileliğimde Doğuma kadar 2. Si 24. Haftaya kadar devam etti, ama her ikisinde de 16. Haftadan sonra azalışa geçti. Eminim sizde de öyle olacaktır. Tavsiyem onzyd 8 mg dilüstü tablet. Daha hızlı etki ediyor gibi geliyordu bana. Ben 2. Hamileliğimde bunu kullandım, bir müddet sonra yarıya bölüp öyle aldım, sonra 4 e böldüm kullandım 24. Haftada da tamamen bırakmıştım. Birincisinde son güne kadar kullanmıştım, insallah sizde daha erken geçerde benim de imrenerek baktığım hamileler gibi devam eder hamileliğiniz. Allah yardımcınız olsun.

      Sil
  36. 6 haftalık hamileyim zofer 8mg kullanıyorum ama hiç etki etmiyor günde 4 kere kusuyorum yemek yiyemiyorum birde idrar yolu enfeksiyonu oldu bende şu icmem gerekiyor ama icemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende 12. Haftamdayim haftalardir mide bulantisi mide yanmasi mafetti beni gecem gunduzum birbirine girdi uyku sifir psikolojim bozuldu kilo kaybim var ve hic gecmicek gibi hissediyordum zoferi ilk 7 haftalikta verdi dr.um hic bi ise yaramadi hastaneye yattim falan ama suan kullaniyorum yine ise yariyor daha dogrusu gecmesi gereken zamanda gecmeye basliyor maalesef insallah en kisa zamanda gecer bizimkide bizde guzel keyifli bi hamilelik geciririz aglamaktan artik gozumde yas kalmadi 😥

      Sil
  37. Zofer kullanan arkadaşlar normal su ile mi içtiniz yoksa dil altındanmı aldınız benim doktorum dil altından al dedi ama çok acı öyle yapamıyorum

    YanıtlaSil
  38. Arkadaşlar ONZYD kullanmak zararlı diyor benim eczacım. Çok riskli diyor korkmuyor değilim açıkçası ama kullanmasamda ölü gibiyim napmalıyım

    YanıtlaSil
  39. bende kullanmaya başladım arkadaşlar bende kotu haldeyim kunde kaç tablet alınır bende 4g pek yardım etmedi 8g almam gerekiyor heralde ama günde kaç kere kullanılır bilmiyorum sabah içtim ama yardım etmesi yine başladı bulantim

    YanıtlaSil
  40. Merhaba ben 12 haftalık hamileyim ama mide bulantısı hiç geçmiyor napim Zofer ilacı kolanabilirmiyim

    YanıtlaSil
  41. Arkadaşlar merhabalar bende 9 haftalık hamileyim ama ben kusamıyorum öyle bir sıkıntım var miğde bulantım o kadar fazla ki 4 saatlik uyku ile duruyorum artık cok bitkin düştüm birde kabızlık hayatım kabusa döndü 4 gündür cıkamıyorum artık doktoruma isyan ettim kusamıyorum kabızım miğde bulantım okadar kötüleştiki mahvoldum dedim önce başka bir miğde bulantı hapı verdi yok asla geçirmiyor iyice dokandı bana madem çöpe at gitsin dedi dokandı ise dedi zofer 4 mg yazdı ama miğde koruyucu ile yut dedi miğde koruyucu yazdı birde zoferin içeriğini az önce okudum bir tık tırstım gece uyuyamıyorum gunduz uyuyamıyorum herşeyden tiksindim içeriginde gebeler kullanamaz yazıyor eee doktor neden veriyor madem kafam karıştı yutuyim mi yutmiyim :(

    YanıtlaSil