23 Kasım 2015 Pazartesi

Hamilelikte 19. ve 20. Hafta

Migreni olan biri için hamilelik bir tık daha zor geçiyor. Mide bulantısı, kusmanın dışında “lütfen tutmasın” diye dua ettiğim ikinci hastalık migrendi. 19. haftadayken ara ara karşılaştığım migren atakları için geleneksel yöntemler kullandım. Doktorum Parol içmeme izin vermişti ama içmemek için her türlü yolu denedim. Tülbentle başımı sıktırmalar, su içmeye çalışmalar, sessiz ve ışığı az ortamda uyuma denemeleri gibi türlü yollarla bu krizin de üstesinden geldim.

Baş ağrısının etkisinden midir nedir, korkulu rüya görme olayları da bu haftada arttı. Bu konuda çok meraklı olmanın, okumanın etkisi de var diye düşünüyorum. Zira kaçıncı haftadaysam bir sonraki haftada neler yaşayacağımı (hafta hafta hamilelik takibi) internetten okuyorum. Rüyalarla ilgili de “Bu dönemde korkulu rüyalar görebilirsiniz” cümlesini de okumuştum. “Korktuğun başına gelir” düşüncesini yaşayan biri olarak kendimi olumlu yönde telkin etmeye devam ettim ve rüyaları normale döndürdüm.

17. haftadan sonra yoğunlaşan bebeğimin hareketleri maşallah 19. hafta ve 20. haftada daha da hissedilir oldu. Öyle ki içimde bazen minik bir boksörün hareket ettiğini hayal ediyorum. Ne de olsa dedesi gençlik yıllarında pek çok madalya kazanmış, annemin isteğiyle (burnunu kırılmış görünce izin vermemesiyle) bu spora veda etmiş bir boksördü ve “Arya”, Oktay Dedesi’ne çekmiş olabilirdi. 

Ve bel ağrıları… Bel fıtığı olan biri olarak (bende de yok yokmuş) hamilelikte “zorlanacağımı” söyleyenler oldu. Doktorum da buna dahildi. Bunun için sürekli yürüyüş, hareket vs yapmamı, fazla kilo almamam gerektiğini söyleyip durdu. Ben sanırım bu konuda da sınıfta kalıyorum. Çünkü halsizliğim nedeniyle yürüyüş yapamıyorum, “Aylarca kustum, bırakın yiyeyim” modundan da sıyrılamadığım için yeme-içmeye pek özen göstermiyorum. Ve doğal olarak ağırlaşıyorum. Bu ağırlık bana sabah uyandığımda bel ağrısı, kas ağrısı olarak geri dönüyor. 5. ayın ortasında yaşadığım bu durum, gelecek haftalarda umarım artmaz diyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder