10 Kasım 2015 Salı

Hamilelikte 2. Ay – Mide Bulantıları 2

1 Eylül Dünya Barış Günü, unutmam… Ben ve bebeğim bir türlü barışamadık ve o gün hastaneye yattım… Su ile ‘merhaba’lığım tamamen kesilmiş, tek lokma boğazımdan geçemez haldeydi. Ailem yazlığa geri dönüş için gözümün içine bakıyordu. 4 litre serumu aldıktan sonra gözümü açabildim ve onlara “Siz gidin, toparlarım. Olmadı yazlığı tümüyle kapatır geri gelirsiniz” dedim. İki günlük hastane maceramın ardından abimlere taşındım.

9. haftaya girdiğimde sadece yemek yeme denemeleri yapıyordum. Diyet boyunca elimi sürmediğim patates kızartması tek dostumdu. Tüm doktorlar, literatürler “Yağlı yiyecekler bulantıyı artırır” dese de ekmek arası patates kızartması midemi bastıran tek şeydi. Su yerine vişne suyu, ve madensuyu ile geçinmeye çalışıyordum. Tüm bu zaman diliminde hamile olduğumun pek farkında değildim çünkü hastalık modundan çıkamıyordum. Bebek ise çok şükür iyiydi ve büyümeye devam ediyordu.

9. haftanın sonunda tekrar hastane yolu göründü. Bu kez daha fazla serum şişesi ve mide bulantısını kesen ilaçla karşı karşıyaydım. Hastaneye tekrar yattığımı duyan ailem 3-4 gün içinde Ankara’ya geri döndü. Bu arada işe gidemiyordum. Sürekli rapor alıyordum. Yeme içmeyi geçtim konuşamıyordum bile. Saçımı taramayalı iki hafta olmuştu. “Ben bakımlı bir hamile olacağım. Kendimi salmayacağım, çok kilo almayacağım” diye düşünürken sürekli kusan, lama gibi durmadan tüküren, ağzı gözü uçuk içinde, halsiz, kilo veren birine dönüşmüştüm. Ve bu durum beni hızla bunalıma sürüklüyordu.

Hastane-özel sağlık sigortası vs gibi deneyimlerimi ayrı bir yazıda anlatırım ama hamilelikte özel ya da devlet hastanesinde uygulayacakları tedavi yönteminin aynı olduğunu bilin. Hangisine giderseniz gidin size verebilecek ilaç, serum aynı. Hemşirelerin tutum davranışları ise gerçekten fark edebiliyor. Devlet hastanesinde şanslıysanız kendi anneniz kadar şefkatli hemşirelere denk geliyorsunuz değilseniz -ki biriyle karşılaştım ve okkalı bir bela okudum o kadına- içinde bulunduğunuz durumunuza daha da üzülüyorsunuz. Özel hastanede o bir kişiye denk gelme ihtimaliniz bile yok. İkisini de deneyimledim.

Velhasıl 9. ve 10. haftayı hastanede yatarak, serumdan damarlarım şişerek geçirdim. Doktorun artık “Bundan fazlasını yapamam, evde dinlen” demesiyle çıkışı yaptım ve anneme taşındım. Kendi evime giremiyordum. İçinden çıkmak istemediğim eve düşman olmuştum. Çünkü sürekli klozetle muhataptım ve onunla gece gündüz selamlaşıyordum. Önerilen ilaçları aldım ve annemlere geldim. Mide bulantısının dışında azıcık bir şey yesem deli gibi bir yanma hissettiğimden doktor Gaviscon şurubu tavsiye etti. (Gebelik kategorisi A) Ve 11. haftanın sonuna kadar uykusuzluk tavan yapmış, gece sabahlarımız da başlamış oldu… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder