17 Kasım 2015 Salı

Hamilelikte 17. Hafta- Normale Dönüş

Karnım büyümeye başladı. Artık kendi pantolonlarım olmuyor, elbiselerimi ise hamile çoraplarıyla giyebiliyorum. Çok önceden aldığım hamile çamaşırlarına hiç gerek olmadığını anlıyorum zira karnımı sıkıyor, normal çamaşır giymeye devam ediyorum. Yeni pantolonlar alıyorum, yeni triko elbiseler. Kış aylarında hamile olmanın hem avantajını hem dezavantajını yaşıyorum. Olumlu yanı şu ki sıcaktan bunalmıyorsunuz. Kışın zaten kat kat giydiğiniz için giysi bulmakta zorlanmıyorsunuz. Birkaç geniş gömlek, hırka, kazak işi çözüyor. En azından ilk 6 ay için. Olumsuz yanı ise üst üste giysileriniz, kabanınız, atkınız, şalınız karnınızı örttüğü için hala metroda, otobüste ‘öküz’lerin davranışlarına maruz kalıyor, ayakta durmanın zorluğunu iliklerinizde hissediyorsunuz.

17. haftanın başında artık bulantı kesici ilaçları da şurubu da bıraktım! Bu yeni hayatımın ilk ve en önemli, en olumlu adımı. Dedikleri şey gerçek oldu, geçiyormuş, geçti! Ve sakızı keşfettim! Yıllardır Fuat nefret ettiği için sakız çiğnemeyen ben, yemekten 15 dakika sonra Falım’ın Naneli Sakız’ı ile balon patlatmaya doyamaz hale geldim. Sakız çiğnemeyi bu kadar harika kılan şey tabii ki mide asidimi alması, yemek sonrası bulantıları önlemesiydi. Bu durumda Fuat da sanırım birkaç ay daha “cakkıdı cakkıdı” seslerine maruz kalacak.

Göbek büyümeye başladı ya klasik “çatlak” muhabbetimiz de alev aldı. Doktorum sürekli “Bir anda 30 kilo alırsan istediğin yağı, kremi sür yine de çatlarsın. Karar senin. Akıllı hamile ol, fazla kilo alma, çatlama” diyordu. Yemeklerle arası yeni yeni düzelen ben “Bu kez de her canımın istediğinden yiyemeyecek miyim” endişesi yaşıyordum. Diyetisyenle yola devam etme konusunu gündemimin dışında tutarken “Yine kontrol altında olsam fena olmaz” durumuna geçtim. Ha, süper uyuyor muyum diyete falan? Hayır! Çatlak önleyici kremlere gelince… Hiiiççç öyle pahalı krem alma niyetinde değilim, birincisi doktorun söylediği doğru, ikincisi o kremlerle aynı işlevi gören tatlı badem yağı var ki derdime deva… Düzenli kullanımdan söz ediyorlar ama ben haftada bir iki kez kullanıyorum. O da kaşıntı olduğu zaman... Doğa bir şekilde her şeyi hallediyor, hamile olarak biraz dikkat etsek fena olmayacak sanırım… ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder